Android

‘Het was die laatste uren ijzig stil in de auto’

Beeld: Getty Images

Onverhoopt bij het verkeerde vliegveld staan of in het hoogseizoen onderweg nog een camping moeten boeken. Er kan wat mis gaan tijdens die zomervakantie.

Kitty (50), moeder van Dexter (12) en Jesse (10):

“Een paar jaar geleden wilden we in de meivakantie een weekje naar Puglia, diep in Italië. Mijn man Martin vond voordelige vliegtickets vanaf Düsseldorf.

Wat aan de late kant kwamen we aan op de luchthaven en waar we ook op de schermen keken, ons vluchtnummer stond er niet tussen. Bij de infobalie ontdekte ik waarom: we waren op het verkeerde vliegveld en ­moesten aan de andere kant van de stad zijn. Kansloze missie, op maandagochtend in de spits als je al te laat bent.

Urenlang galgje

Dexter en Jesse stonden helemaal in de startblokken met hun Minion-koffertjes en vroegen beteuterd of we nog wel op vakantie gingen. Eh ja, dan maar met de auto, 1800 kilometer. De eerste paar uur hebben we geen woord met elkaar gewisseld, we moesten hier echt even van bijkomen. Daarna werd het gezellig als altijd, vanaf het moment dat de tablets leeg waren heb ik met de ­jongens urenlang galgje op een papiertje gespeeld. Ander entertainment hadden we immers niet bij ons.”

Lees ook – Met de auto op vakantie? Dit zijn de leukste speeltuinen langs de snelweg >

Puur natuur

Jet (43), moeder van Casper (12) en Teuntje (9):

“Op de bonnefooi met een ­camper door Italië trekken bleek in het hoogseizoen een slecht plan. Nergens was plek. Terwijl mijn man reed, belde ik campings af. Toen ik eindelijk beet had, reden we er meteen naar toe.

“We waren nog niet door de slagboom of de kinderen gierden het uit”

We waren nog niet door de slagboom of ik wist dat ik opnieuw kon gaan zoeken: we reden zo een naturistencamping op. De kinderen gierden het uit. Zeker omdat we de camper niet zomaar konden draaien en zo ongeveer de hele camping over moesten ­tussen al die mensen in hun nakie, voor we er weer af konden rijden.”

IJzig stil

Iris (43), moeder van Cas (11) en Noa (9):

“Omdat we ’s ochtends om vijf uur naar Oostenrijk zouden vertrekken, had ik de avond ervoor alles voorbereid. Ik had zelfs de navigatie al ingesteld. Vraag me niet waarom, maar dat laatste deed mijn man die ochtend zelf opnieuw.

Uren later, toen we dachten dat we er bijna waren, deelden we onze locatie met vrienden in Nederland. De verbazing bij hen was groot. We zaten totaal uit de richting. Mijn lieftalige echtgenoot had de plaatsnaam verkeerd gespeld met als gevolg dat we drie uur om moesten rijden. Het was die laatste uren ijzig stil in de auto.”

Wil je nog meer mooie en herkenbare verhalen van mede-mama’s lezen? Neem nu een abonnement en ontvang Kek Mama elke maand als eerst op jouw deurmat.