Games

Recenze Atomic Heart » Vortex

Už zítra se budete moci pustit do hraní Atomic Heart. Očekávané akce, která je od svého odhalení přirovnávána k BioShocku, Doomu či Half-Life. Podle Petra tohle všechno platí, hra skvěle vypadá, navozuje fantastickou atmosféru a vtáhne vás zejména díky příběhu. Také akce je solidní, převážně v pokročilejší fázi, kdy už máte odemknuté lepší zbraně či jejich vylepšení a můžete se začít naplno projevovat. Příjemné je rovněž střídání tempa a pestrá náplň hlavních i vedlejších misí, které si můžete po přibližně 6hodinovém úvodu dávkovat, jak se vám zlíbí.

Ne všechno se ale vývojářům ze studia Mundfish podařilo, největší úskalí vidíme ve velmi toporném ovládání – hráli jsme na PlayStationu 5, dále v nepříliš jasné navigaci napříč herním světem a hra není ušetřena ani mnoha vizuálních glitchů a řady malých věcí, spojujících se ve větší nepříjemný celek. Přesto ale v titulu leží obrovský potenciál a umíme si představit, že až vyjdou první patche a vývojáři vychytají všechny mušky, které nestihli vyřešit před vydáním, bude Atomic Heart ještě lepší.

• Senzační, originální a doposud neviděné ztvárnění dystopického světa
  • Skvělý příběh, postavy a jejich nativní dabing
  • Ve správných momentech je akce skutečně šťavnatá a zábavná
  • Dávkování správného poměru akce a hádanek v hlavních i vedlejších aktivitách + Level design a spousta skrytých zákoutí v hlavní mapě
  • Vynikající filmečky a řízný soundtrack
  • Toporné, těžkopádné a nepřesné ovládání
  • Viditelné vizuální problémy s animacemi a kolizemi
  • Prozkoumávání světa je zpočátku velmi otravné kvůli všudypřítomným nepřátelům
  • Částečně problematická navigace světem a obecná absence navádění

Atomic Heart je zářným příkladem toho, jak skvěle může finální produkt naplnit až nerealisticky působící očekávání nastavená prvním představením. Tvůrci vytvořili unikátní svět se skvělým příběhem a stylizací, v grafice, která dokonce předhání původní návrhy. Vynikající dojem z akce a řešení hádanek bohužel narušuje řada citelných problémů na úrovni grafiky, skriptování nebo ovládání. Pokud je ovšem dokážete překousnout, dostane se vám zážitku, který se blíží mytickému BioShocku.

7 Verdikt